Godmorgon, bloggen.

publicerat i Vardag.;
Vi har egentligen varit vakna sedan nio i morse, men det har varit full rulle med tanke på att min mormor ska komma och äta midsommarlunch hos oss. Så jag fick börja dagen med en dusch och sedan har det varit ständing och affären som har stått på schemat. Kevin har varit jätte jobbig hela dagen idag. Och han ser inte ut att bli något bättre, inte ens lite. Så jag hade tänkt att gå och se på midsommarfirande idag tillsammans med min syster som ska hålla sig på samma plats, men ärligt talat så vet jag inte hur det blir längre. Somnar inte Kevin snart så blir det inget firande för oss för huvud taget. Egentligen önskar jag att man kunde radera alla dessa s.k högtider ur allmenackan så att folk slipper känna sig tvugna och stressade vid samma tidpunkt varje år.

Inne på affären så träffade jag på min storesyster som jag inte träffat på ett bra tag. Det känndes jätte skönt att få prata med henne och krama om henne. Jag kände mig ganska sentimental när jag berättade för henne vad som hade hänt - vilket hon säkert redan visste om. Jag menar- vi bor i nynäshamn. Vem kan undgå att snappa upp vad som händer i den här staden. Ord som hon sa som; "Du vet att vi finns här" värmde extra mycket då orden kom direkt från henne. Jag har verkligen, verkligen saknat henne.

Kommentera inlägget här :