Hoppas på lite sommarbrun färg.

publicerat i Vardag.;
Jag har legat ute i solstolen medan Kevin och morfar har sprungit runt omkring mig och klippt sönder blommor (egentligen ogräs) och busat. Jag hoppas att jag blir lite sommarbrun i år, då jag förra året jobbade hela tiden och aldrig fick en chans förrän sista sommarlovsveckan att sola upp min bränna vilket resulterade i en ljusbrun pissbränna. Jag har redan fått tillräckligt med färg för att kunna tro att jag har varit utomlands, i alla fall på armarna. Men resten av kroppen skall också få kännas vid sommarvärmen!

Snart är det midsommar. Så vad gör man då? I regel ingenting. Kanske promnerar till majstången här i nynäs och blandar svett i sommarvärmen tillsammans med cirka tretusen andra nynäshamnare som ska vara på samma plats. Kanske stannar vi hemma i hopp om att vi inte missar någonting. Eller kanske hittar jag något trevligt sällskap man kan byta några ord med, under midsommardagen. Vi får helt enkelt se vad som händer och sker. För Kevins skull så skulle det vara roligt om vi gick och såg en Majstång här så att han också får in lite högtidskänsla som jag hade när jag var liten. Men man vet aldrig vad livet ger, om man hamnar någon annan stans?

Kommentera inlägget här :