Kväll på direkten.

publicerat i Vardag.;
Nu blev det helt plötsligt kväll på direkten. Det var precis som att ljuset slocknade och klockan blev nio över bara några minuter. Nu känns det förvisso bara som klockan är nio när den själva verket börjar närma sig sju. Men det är bara principen att solen ska gå i moln och förvirra oss människor att tro att klockan är senare än vad den egentligen är. Jag känner mig verkligen jätte risig idag. Ingen toppenmamma idag inte. Trots det så har vi varit ute och cyklat idag, spelat innebandy, fotboll och lite tennis i den mån som Kevin kan röra på racket, sen har jag även åkt en vända med Kevin på mina inlines. Han tyckte det var jätteroligt så det blir det nog mer åka av - för honom när han blir stor nog att stå på egna ben! Hjälp, jag känner mig helt plötsligt jätte aktiv idag. Större delen av dagen har som sagt spenderats ute i solen och nu är jag så trött att jag skulle kunna betala vad som helst för att få en barnvakt till dess att Kevin har somnat, för att jag ska kunna tuppa av redan nu.

Men om jag känner mig själv rätt så kommer jag inte att kunna sova ordentligt förrän strax efter tolv. Det är så mycket att tänka på just nu som gör att min energi och mina krafter går bort åt det. Suck.

Men snart har vi turen på våran sida igen, det är bara att se bakom nästa hörn efter nya möjligheter.
Puss & Kram.

Kommentera inlägget här :