Musik.

publicerat i Vardag.;
Jag har fått skavsår i öronen. Kevin håller på att ta ur och in sina cd-skivor i sterion och drar på volymen och dansar runt i rummet. Jag som verkligen trodde att jag kunde få honom att somna i tid idag for once. Men uppenbarligen inte. Han kommer runt min stol och hoppar upp och tar strypgrepp runt halsen på mig så att jag nästan blir blå i ansiktet. Har jag inte sagt att det är underbart med barn? Ha ha ha.

Han börjar ju i alla fall gnugga sina ögon och göra konstiga kvällsljud från sig. Det måste ju ändå tyda på att det är påväg att gå åt rätt håll. Kevin verkar ha blivit smittad av en viss munndiarré också med tanke på att hans mun gått stup i ett hela dagen. Speciellt när man hade vinden i håret och öronen samtidigt som man cyklade och inte hörde annat än ljudet från vinden; då ska han passa på att berätta en lång historia som man bara hör hälften av och som han förväntar sig ett svar från. Det är bara att nicka, säga ja och tänka sig ungefär vad det är han kan ha sagt. Ha ha ha.

Mammarollen är verkligen det bästa man kan bli tilldelad.

Kommentera inlägget här :