Planering.

publicerat i Vardag.;
Jag håller på att planera vilken lunch vi skall äta idag, om bara några timmar. Det lutar åt ugnspannkaka - vilket jag vet att Kevin tycker om och min pappa också för den delen, (tror jag). Det tar inte allt för lång tid att göra heller vilket betyder att Kevin kan få sitta och se på barnprogram medan jag gör i ordning maten. Toppen. Det är inget roligt väder ute idag det är så kallt och molnigt. Hur många är det som tippar på att man får en solig midsommar? Bara av princip så är det sol hela dagen (just för att den dagen alltid brukar regna). Det skulle inte förvåna mig. Här hemma går vi bara runt och frågar varandra vad vi skall göra under midsommar, ingen verkar ha några större planer för den dagen. Ha ha ha, typiskt oss. Vi i ett nötskal.

Ni vet hur man brukar ta kort på små barn när dem äter första gången, firar sin första jul, födelsedag och så vidare. Mitt tänkande har gått över till, "Jaha, då ska Kevin fira sin första midsommar utan sin pappa". Ska man ta kort och föreviga det eller ska man bara låta det vara? Knepigt...

I know. Jag är lite knäpp. Men man blir det som mamma.

Kommentera inlägget här :