Skavsår och roliga grannar.

publicerat i Vardag.;
Jag kände nästan med en gång att mitt skavsår lite högre upp på vaden fortfarande hindrar mig från att åka inlines de sträckorna som jag vill ge mig ut i. Så jag blev fast här uppe på gården just för att försäkra mig till hundra procent att jag skulle kunna komma hem utan att behöva halta tre kilometer. En granne som bara bor snett mittemot stannade upp mig med orden "är det där julafton?". Jag som inte riktigt är med på femtiotalisternas uttryck fick be om att få frågan upprepad ett x antal gånger fram till dess att han själv valde att omformulera frågan till "är det där roligt?", då han fortfarande syftade på mina inlines. Jag skrattade lite och sa åt honom att prova själv...

Men vem har hört talas om uttrycket "är det där julafton?" och mitt i sommarmånaderna av alla gånger. Hmm. Jag kanske må vara blond, men han är lite rolig den där killen, min granne...

Uppdateringen sluförd.

Kommentera inlägget här :