Sovstund.

publicerat i Vardag.;
Kevin var riktigt jobbig hemma hos Malin idag. Men för att lätta på våra rutiner hemma hos henne så tog vi och cyklade ner på stan en runda för att sedan cykla hem. Det var riktigt skönt att ventilera sig och lära sig att cykla med barnstol bakpå. Denna gången klarade sig Kevin utan problem och skrubbsår. Inga smällar i backen med andra ord. Tack och lov för det.

Kevin somnade ganska lätt idag. Han ville läsa och fick sin "Mina första ord" bok och lästa i några minuter. Strax därpå hörs en gäsp och det tar inte många sekunder förrän han somnat helt. Skönt att han får vila ut i tid idag för en gångs skull. Han behöver så väl sin middagslur och jag behöver min tid ifred. Kanske att man skulle ta och passa på att hoppa ned i ett skönt bad nu en stund och värma upp sig. Kanske inte. Jag sitter rellativt bra här på min stol och tänker kanske sätta på en bra film som jag lånat av syrran. Hitills har jag sett på "underbara älskade" och "jersygirl", och tänka sig, båda filmerna grät jag av. Ovanligt va. Jag tror jag ska donera bort några tårar till behövande...

Nej, nu kurrar min mage, lunchen kallar.

Kommentera inlägget här :