Ängel till mamma.

publicerat i Vardag.;
Min mamma tog hand om Kevin i några timmar så att jag fick gå hem och bada, borsta tänderna och sova i några timmar. Dem var ute och gungade och tog en promenad till affären. Jag kände dock redan ifrån början att jag inte ville somna helt - tiden går ju så fort då. Och precis som jag trodde så sa det bara klick, så hade tiden rusat iväg och mamma stod med Kevin och ett antal matkassar med yoghurt och god mat inför påsk.

Mamma tog även hand om hela vårat kök, så nu är det så rent att det blänker precis så som jag vill ha det. Tack snälla mamma - det betyder massor för mig även fast jag inte orkar vara glad eller tacksam just nu.

I morgon var det meningen att jag skulle gå på en fest med mina gamla klasskompisar från HR. Men detta anses nu som helt omöjligt om ingen har en extrem tillfriskningskur till mig. Men just nu ser det ut som att det får bli någon annan gång helt enkelt. Fan va synd. Men vad gör man. Det är alltid så - när man ser fram emot något så går det åt pipsvängen, toppen.

Jag har i alla fall dammsugit hela lägenheten och ska snart bädda och göra rent och snyggt. Hoppas bara att jag har energi så att det räcker.

SKÅL.

Kommentera inlägget här :