Dagarna går så fort fram.

publicerat i Vardag.;
Idag har vi dock inte gjort så mycket. I alla fall ingenting att skriva i historieboken, eller i dagboken heller för den delen. Kevin har fått prata i telefon med farmor idag och han började samtalet med att säga
"Hallå? Hej, jag äter pizza". Hahaha. Så söt. Ja, han vet i alla fall vad han gör nu för tiden - sötnos där. Han pratade med mina föräldrar i nästan tio minuter igår. Han är så söt när han pratar i telefonen. Jag måste verkligen filma det någon gång! Ha ha ha. Min mamma tycker också att på bara några dagar så har han öppnat ordförrådet jätte mycket. Sötnos där. Så snart pratar han nog flytande. Men det är ingenting jag längtar jätte mycket efter. Först i början vill man att dem ska börja vara vakna mer. När dem väl är vakna mycket så vill man att dem ska sova som dem gjorde när dem var små - för då kunde man gå ut ur rummet. Sen önskar man att dem kunde krypa - när dem väl kryper så önskar man det motsatta. För då behövde man aldrig vara orolig över dem och man kunde sprina på toa utan att bokhyllan eller böckerna skulle falla över dem. När man väl hunnit omplacera alla böcker i bokhyllan till den nivå att dem inte kan få tag i en enda bok så reser dem på sig och tränar inför deras första steg. Och då önskar man att man inte hade någon bokhylla som skulle intressera dem.

Så därför har jag slutat hoppas. Jag vill inte att han ska börja prata! Ha ha. Han kan få vara min lilla bebis i arton år till - om han slutar ta mig på brösten så är det helt OK!

SKÅL

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Tobias:

svar: dt kan jag göra fast jag gillar inte dressman, för äldre ;)

2:a kommentar, skriven , av Tobias:

svar: jo det är ifs sant ;)

Kommentera inlägget här :