En tå mindre.

publicerat i

Ja - vad är det första jag gör när jag har laggt Kevin i vagnen och stressat som en idiot för att hinna ned till dagis i tid. Jo, jag slår i min lilltå i väggen som världens fotbollsproffs - lyckas spräcka nageln och få världens blodflöde. Okej, riktigt så illa var det kanske inte. Men ont så in i vassen gjorde det. Så halta Lotta tog sig ned till dagis och bort till busshållsplatsen med nöd och näppe. Inväntade bussen och åkte till skolan. Skolsköterskan tog sig tid att linda in lilltån i plåster och sprit för att döva smärtan. Jag tror hon har missförstått det där med att DÖVA smärtan. Det gör man baskemig inte med sprit. Men men. Nu är det bättre. Bara det att jag har en puls på en och åttio nere i min vänstra lilltå och aggerar fortfarande halta lotta. Toppen start på dagen.

By the way, skolan har blivit invarderat av högskolor. Så nu är hela korridoren full med både elever och informatörer som ska pryda våran skolkorridor hela dagen. Ännu mindre bra start på dagen.

SPARK.

Kommentera inlägget här :