Jag vill fly, ta mig här ifrån.

publicerat i Vardag.;
Jag är hemma från jobbet - efter timmar i stående possition. Med andra ord så har jag förjävligt ont i benen. Det kom några stycken idag, femton personer för att vara exakt. Det var ganska småsegt - men det funkade. Jag fick fyrtiosex kronor i drick's. Med andra ord - ingenting. Jag tog ledigt i morgon. Jag orkar inte slita ut mig helt för - mindre än en hundralapp. Nej tack - så jag är hemma tills på tisdag nu. Ska bli skönt att få komma tillbaka till skolbänken på måndag. För en gångs skull så älskar man att gå i skolan då man jobbar. Jag förstår inte varför. Kanske för att det är så jädra bekväma skoltider. Jag menar, från ett till tre kan ju ingen klaga på.

Jag mötte min mormor idag. Vi hon stannade en stund och pratade med mig i kyrkbacken. Hon berättade att hon hade en massa nya intressen och att hon har börjat måla igen. Ingen är gladare än jag. Det är skönt att hon inte stänger in sig och är ensam. Men mormor är stark även fast morfar är borta. Man saknar honom ändå - mer och mer vissa dagar. Det är synd att man inte tar sig tid och lyssnar på historierna dem berättar. En dag - mormor, en dag... Jag måste boka tid hos mormor snart så att hon och jag får prata!

I morgon kommer "syrran" och hennes ungar ned till nynäs. Då tänkte jag och Ronnie ta Kevin från nynäs - fly fältet liksom. Ja, det kommer då aldrig mer att bli någon syskonrellation mellan oss något mer. Aldrig mer, tror jag närmare besämt. Inte efter det hon önskade - och sa om våran familj. Never. Hon har brännt alla broar. Jag som litade starkt på henne. Nej fy. Jag blir bara arg då jag tänker på henne så jag försöker undvika det så mycket jag kan.

I morgon måste jag göra i ordning inne i garderoben också. Jag måste börja läsa Hjalmar Söderberg's bok, Docktor glas - då jag tänkte lämna tillbaka den till våran svensklärare på tisdag. Så det är en hel del att tänka på nu på denna härliga ledighetsdag. Men men. I morgon är det söndag - då betyder det vila för hela slanten.

Kommentera inlägget här :