Klass 9 A

publicerat i
Hela köket är skinande rent nu. I alla fall näst intill skinande rent. Jag har städat ur de flesta lådorna med bestick och plåtter i, och tagit bort det som anses vara onödigt i våra kökslådor. Bort med skiten bara!
Annars har jag kollat klart på skärgårdsdoktorn och har även kollat in det allra första avsnittet av Klass 9 A. Fan va imponerad man blir av lärarna på skolan - synd bara att dem inte arbetade så lika aktivt under den tiden som jag gick i sjuan - åttan eller nian. Jag har jätte stort problem med matte och allt som har med kemiska formler att göra. Det är helt omöjligt för mig att printa in detta i min hjärna. Okej, H2O kan jag, lika så vet jag att det är Väte och Syre i H20. Men resten då. Den grundläggande orsaken till detta är att våra lärare i grundskolan i huvudsak var outbildade lärare. Min NO - lärare var outbildad, musikläraren i åttan var outbildad, idrotten gick jag mer än sällan på. Jag kommer inte ens ihåg vad våran idrottslärare hette - vi bytte så många gånger så att så fort man lärt sig namnet på det första så var det ett nytt namn man skulle printa in i hjärnan. Nåväl.
Jag gick ut med ett MVG i musik - VG i svenska, G i engelska och matte. Resten var G eller IG i mitt niondebetyg. Jag var ändå ganska seriös då jag gick i skolan. Jag hade dock andra orsaker att inte kämpa så gott jag kunde. Mycket spelar in i tonårstiden, speciellt i nian då man ska välja inriktning.

SKÅL.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Therese:

Tack :) du är söt du med ju! :)
^^

Kommentera inlägget här :