Naw.

publicerat i Denise;
När jag var ute med Kevin idag på stan så stötte jag på min gamla svensklärare och hans familj. Och som vanligt när jag stöter på honom och hans små fina barn så växlar vi några ord som alltid. Han frågade mig hur det gick nu för tiden och om jag hade lång tid kvar i skolan - och hur det gick med jobb och så. Jag berättade som det var - att jag hade jobb och att jag hade ett år kvar i skolan innan jag kunde ge mig ut på arbetsmarknaden ordentligt. Jag har alltid tyckt om min gamla svensklärare av någon underlig anledning. Ingen underlig anledning direkt kanske - han var helt enkelt human, och hade väldigt bra åsikter kring allt som hade med livet att göra. Inte för att han viste någonting om mitt liv. Men innan vi skildes åt så viskade han;
"Du har väll inte gett upp sången, Denise?"
"Jo - för några år sedan."
"Neeeej, den går att träna upp igen, glöm inte det!"

Han hörde mig senast under julaftonsmorgonen i kyrkan 2004 tror jag...
Jag kanske ska uppta sången igen...?
SKÅL.

Kommentera inlägget här :