Samhälle.

publicerat i
Nu sitter jag på denna förbannat tråkiga lektionen igen. Vi blir plasserade framför datorerna och läraen har inte alls någon koll på vad vi gör - eller snarare inte gör. Jag hör till den kategorin att inte göra. Speciellt inte idag. Jag är mer intresserad av den lappen om individuella valet som våran SYO kom och lämnade till oss än vad en kille i finkan har skrivit för (min del) ointressant. Jag har liksom inga planer på att åka in dit och smaka på deras köttsoppa eller deras frukostbuffé. Men intressant nog så får dem mycket finare mat - till priset av våra skattepengar - ja, jag har skattat så det ger mig rätten att klaga. Dem har det ju värsta lyx där inne i finkan, varesig dem är på kronobergshäktet eller på norrtäljeanstalten med sveriges farligaste brottslingar så har dem gjort sig skyldiga att sitta där av en - eller flera anledningar. Jag vill inte läsa mer. Jag kräks.

By the way så har jag fått ont i magen, undra om det är mensvärk eller om jag bara har ont. Det är som en ilande känsla i min mage. Aotch. It hurts. 

Snart är det i alla fall hemgång som gäller. 
Och sedan tvättstugan fram till ikväll. 
Rolig måndag - eller inte

Kommentera inlägget här :