Sömntuta.

publicerat i Vardag.;
Kevin åt nästan ingenting idag till middag. Han vägrade vällingen och ville bara sova, trots att han sov i två timmar i förmiddags. Men jag antar att han var trött av den enkla anledningen att vi gick upp jätte tidigt i morse. Tack och lov så har jag inte fått några fler kärringar eller påskgubbar till dörren. Jag antar att det är way over bedtime för deras fall just nu. Men jag såg å andra sidan tjejer som var fjorton år på gården som hade klätt ut sig. Inte gjorde jag det när jag var fjorton... eller?

Nåväl. Man är väll aldrig för gammal för att vara barn, men jag har i alla fall gett upp det där med att vara sminkad som en påskkärring och ha idominsalva smetandes runt läpparna med puder som står en upp i halsen och mascara och kajal som tynger ned ögonlocken. Det är liksom inte min stil, bah. Och gärna ha platinablont hår till, uppsatt i en slarvig fläta eller tofs. Suck, fjortis - kan man kalla dem för det. 
Och nej. Man ska ha kjol och en söt tröja -och inte swe tröjor och lee jeans. Dem kan inte ha fattat poängen med att vara påskkärring. Tacka vet jag åttaåringarna som kom hit i förmiddags. Sånna flickor är trots allt välkomna tillbaka.

SKÅL. 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av iia:

Hej! Gör som jag och skriv under detta kontrakt. Även fast du själv inte har körkort så kan du skriva på för att visa folk att du inte vill åka med någon som är påverkad.
http://anderssonsofia.blogg.se/1206043045_grt.html#comment

Kommentera inlägget här :