Stjärnor.

publicerat i Denise;
Är det någon mer än jag som älskar stjärnor. Jag kan gå på hemvägen i tjugo minuter och bara stirra upp mot himlen. Jag vet, det må se skit fel ut ur en betraktares synvinkel. Men det är helt underbart skönt att gå och titta upp på miljoner saker som är helt främmande för mig själv, egentligen. Jag kommer på mig själv, som idag, då det känns som att jag går helt rakt och tittar upp mot stjärnorna. Bara det att jag snubblar till över trottoarkanten och flyger rätt ut i vägen, tack och lov för att det inte kommer någon bil i full fart. Okej, så där jätte normalt kanske det inte ser ut ändå. Folk som går förbi mig väljer att gå runt mig istället för att passera vid sidan av - det kan ju vara så att jag på en meter och femtiofem centimeter kan vara riktigt ruskigt läskig och råna någon. Bull shit. Men men. Det är upp till folk att tro det!

Å andra sidan så ska man vara på säkra sidan. Jag skulle i alla fall inte ha gått brevid någon som betedde sig som, jag vet inte vad!

Kommentera inlägget här :