Barnledig.

publicerat i Vardag.;
Efter utvecklingssamtalet idag så tog Ronnie hand om Kevin som för övrigt var jätte glad över att få se Ronnie. Han flög upp i famnen på honom och gav honom världens bamsekram. Ha ha ha, sötnos. Men så är det när dem inte hade träffats på närmare en vecka...
Så Kevin har varit där inne i några timmar nu och jag har hunnit med att beta av lite skolsaker som bland annat skall vara klart tills i morgon och till nästa vecka. Skönt att få det gjort i alla fall och att man slipper stressa sista minuten som jag är van vid att göra. Vi måste i alla fall få in en rutin på Kevin. Antingen varannan vecka eller varannan helg. Vi får se hur det blir. Men det kan vara bra att ta det lite lugnt med Keivn i början så att man inte bara rusar in i förändringar som kan göra honom orolig. Det är trots allt bara han som lider av det i slutändan vilket jag vill försöka förhindra. Men vi får se vad vi kommer överens om när vi väl tar oss tid och sätter oss ned och pratar med varandra.

Nej - nu ska jag göra någonting vettigare.
Som att fortsätta lyssna på radio.
Äntligen musik - som jag har längtat!

Kommentera inlägget här :