Flytt.

publicerat i Vardag.;
Jag har flyttat. Ja, jag har flyttat. Jag vet inte hur vi ska gå vidare. Men ett stort steg i det hela var att jag flyttade. Så här sitter jag nu i västra nynäshamn, trettio minuter från Kevins dagis och min skola. Men vi får helt enkelt gå upp tidigare och anpassa oss för att leva så här nu. För jag kommer inte gå tillbaka igen. Nu är det dags för mig att gå vidare. Trots allt som hänt så vill jag inte gå in på det nu. Det får bli någon annan dag när jag hört hela historien, och saningen.

Jag måste ge all min kärlek till Louise som under så kort tid kunde ta emot oss med fem väskor och en vagn, en pigg unge och en ledsen mamma. Hon är helt underbar. Nej, det finns inga ord för vad hon betyder för mig. Den enda jag kan lova, i vått och torrt, är henne. Jag älskar verkligen henne. Nej, inte bli för sentimental nu.

Gå vidare är precis vad jag ska göra. Dem brukar ju säga; Förlorar man en så står det tusen åter. Ego, ego, ego.
Jag måste tänka ego nu...

Nej nu ska jag packa upp våra väskor, dammsuga och stoppa min kille i ett bad.
Gosh, jag älskar dig Linnéa också. Det vet du, my sweetheart.
Och förlåt, Angelina som fick komma mellan oss idag. Du är min tjej, glöm aldrig det.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av amna:

gumman, nu blir jag faktist orolig. vad är det som händer? jag tror att jag förstår, jag har läst mellan raderna.

om du är fri imorgon, runt förmiddagen, vill du fika?

Kommentera inlägget här :