För länge sedan.

publicerat i Minnen;

För arton år sedan så föddes jag på min pappas födelsedag. Den 26 juli för att vara exakt. För arton år sedan så döptes jag i ösmo kyrka den 12 november fyra månader gamal - på min mammas födelsedag. Sommaren året efter så tog jag mina första steg samtidigt som jag bekantade mig med mina första vänner. Louise och Max som jag även delade dagis med. När jag blev två år så läste jag ur alla tippenböckerna själv. Vid tre års ålder fick jag hjärnhinnesinflammation och låg inne på sjukhus i några månader. Tänk att man fortfarande känner igen dofter, lukter och personer från den tiden. Skrämmande... Vid fyra års ålder så träffade jag nya vänner som Petra och Anna. Vid fem års ålder så började vi bygga kojor nere i skogen. Vid sex års ålder så blev jag tillsammans med min första pojkvän och vi pussades nästgårds. Han var nio år gamal. Vid sju års ålder så lekte jag alltid med Robin och Roger. Vid åtta års ålder så sjöng alltid jag och Anna till dansband och mimade och körde småstjärnorna med oss själva. Vid nio års ålder så ville jag bli superkändis. Vid tio års ålder så lekte jag alltid med Matilda och sov ofta över hemma hos henne. Vid elva års ålder så blev jag tillsammans med Roger. Vid tolv års ålder så åkte vi till Portugal och var borta i en vecka - det tog slut mellan mig och Roger där någon stans också. Vid tretton års ålder så blev jag jätte depprimerad. Vid fjorton års ålder så förlorade jag det enda man kan förlora en gång. Vid femton års ålder så blev jag gravid. Vid sexton års ålder så fick jag Kevin. Vid sjutton års ålder så började jag i HR 1 igen. Vid arton års ålder så gick jag ut på krogen första gången...

Det här är bara en bråkdel av vad jag har hunnit med på arton år. Listan kommer garanterat göras längre. Ha ha ha, men ganska kul att läsa om måste jag erkänna. Nostalgi på hög nivå är vad man kan kalla detta.

Kommentera inlägget här :