Kevin sover.

publicerat i Vardag.;
Kevin sover middag och lär sova ett tag nu. Lika skönt är det för mig ändå då jag verkligen behöver ta det lugnt en stund nu. Jag känner mig konstant stressad vilket påverkar mig psykiskt - så nu tänkte jag stänga av allt för en liten stund och göra någonting som jag verkligen vill göra... som att ta det lugnt.

Vi hade inte någon välling hemma idag så jag fick trolla i den bästa mån som det gick att trolla i. Så jag blandade mjöl och vatten tillsammans med lite socker. Men det fungerade - hade han inte fått "välling" så hade han säkert inte somnat än. Skönt att han har hamnat lite in i fas igen då det gäller att sova middag hemma. Men det kanske bara är jag som njuter av att ha honom sovandes en stund. Huvudsaken är i alla fall att han somnar ikväll och inte är vaken och springer runt hela kvällen och inpå natten.

Hm. Jag måste som sagt till affären idag; detta av flera orsaker. 1. Blöjorna håller på att sina; 2. Vällingen är riktigt slut; 3. Vi är fruktlösa och Kevin ska ha minst 1 frukt om dagen. 4. Vi måste ut och promenera lite...

Vi var som sagt och tog ut Kevins medicin idag på akuten. Det gick bra - och av ett lustigt sammanträffande så hamnade jag med en läkare som Louise mamma hade lärt upp svenska till ( en tysk läkare). Men han var dock trots Therese; säkert jätte duktiga språkkunnighet, inte så duktig på svenska. Men det kommer nog.

Jag hoppas bara att han inte sa någonting jätte viktigt till mig?
Men men. Som när vi var nere på stan idag så skriker en A-lagare till mig att jag skall hålla för handen för koden nästa gång jag ska ta ut pengar så att man inte kan se säkerhetskoden. Ha ha ha, värst vad alla har blivit måna om mig helt plötsligt. Im not a girl, not yet a whomen.

Kommentera inlägget här :