Lång promenad.

publicerat i Vardag.;
Jag gick från Louise lägenhet runt fem över fem och skulle gå och möta Louise för att handa lite. Det hade ju varit
lätt om man hade haft plånboken som låg i vagnen och som i sin tur stod hemma hos Ronnie. Han i sin tur skulle på middag hos min kusin och slängde in plånkan hos min mor. Toppen. Då var det bara att rusa och möta Louise vid lekparken i centrum. Och självklart ska man möta en massa bekanta på vägen. Min gudfar bland annat - och vi stod och bubblade en stund. Sedan fick jag nästan springa iväg mot Louise som redan satt och väntade. Vi gick vidare till mina föräldrar vilket inte tog längre tid än några minuter - därefter fick vi mat och pengar av dem på plats och sedan gick vi vidare till ICA och handlade. Men vi hade planerat handlingen så pass dåligt att vi missade sista bussen hem. Då var det bara att ta dem två tunga kassarna och promenera hem. För långt, för tungt och för trötta så kom vi hem tillslut.

Kevin har precis kommit tillbaka och Louise och Kevin tävlar om vems fot som är vems ( det är MIN fot dem tävlar om dock) ha ha ha.

Nu ska jag hitta på något annat.

image23image20

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av linda:

Oj, nu var det ett tag sedan jag laste din blogg och helt plotsligt sa har massa hant! Det jag skulle saga var i alla fall att du behover INTE hoppa av skolan! Formodligen skulle det bara forvarra din ekonomi pa langre sikt (typ 2-3 ar). Du har till att borja med ratt till alla bidrag; bostdsbidrag eftersom du har barn och inte bor hos foraldrarna, inackorderingsbidrag fran skolan sa lange du bor hos en van, barnbidrag for Kevin naturligtvis, underhallsbidrag de dagar du har honom, plus att forsakringskassan inte skulle saga nej till forsorjningsstod nar du ar ensamstaende studerande mamma. Sa fortsatt i skolan om du vill! Och lycka till med allt annat! Jag tror pa att du kan fixa det har :)

2:a kommentar, skriven , av J:

Hej!
Kolla gärna in min blogg :)
Kram

Kommentera inlägget här :