Louise faster hade rätt.

publicerat i Vardag.;
Louise ringde mig för några månader sedan och sa att hennes faster (i tyskland) berättade att vi i sverige har sexleksaker på apoteket. Jag skrattade - med tanke på att jag ofta är inne på deras hemsida så kunde jag med all säkerhet berätta att dem inte hade något sånt, utan att dem däremot har glidmedel (vilket är det mest intima dem har på apoteket.) Men se så fel man kan ha. Det är så att apoteket skall sammarbeta med RFSU och ta in en massa sexleksaker. Hmm. Okej, nu slipper man visserligen åka hela vägen in till en porrbutik när man skall köpa någonting att förgylla sin vardag med. Men på ett apotek? Tänk en liten elvaårig flicka som står vid tanborsthyllan och får syn på något sådant... Kommer hon våga gå tillbaka utan att bli helt röd i ansiktet?

Nåväl med dagens ungdomar under tretton vet man faktiskt inte längre. Dem har nog slutat leka med barbiedockor för länge sedan.. Men i alla fall.

Nu har jag även hunnit med att väcka Louise för att berätta detta!

http://www.expressen.se/sex/1.1074764/dildo-pa-apotek 

Kommentera inlägget här :