Springtur och dusch.

publicerat i Vardag.;
Jag var ute och sprang en sväng nu när Kevin låg och sov. Det var jätte skönt och jag kände verkligen att jag behövde det. Man skildrar alla tankar på så sätt, får bättre kondition och känner sig piggare efteråt. Kevin har precis vaknat och jag har precis kommit upp ur en dusch - lika så den var väl behöverlig. Det var över ett halvår sedan som jag sprang sist, i höstas var det om jag inte minns helt fel och jag lär få stå ut med världens träningsvärk i morgon. Men det är sånt man får ta helt enkelt!

Morfar och Kevin busar i våran säng nu! Skönt att han vaknade pigg och glad i alla fall. Han somnade ju inte precis glad. Men men. När Kevin har somnat ikväll så ska jag sätta mig med mina skolsaker igen. Det blev inte sådär jätte jätte mycket gjort idag. Men det kan man ändra på som sagt.

Hmm..
I morgon är det onsdag och det betyder ledighet. Så skönt.
Jag ska dock till akuten det första jag gör. Jag undrar om min far kan vara barnvakt under den tiden?
Ha ha ha. Vad har man annars en morfar till?

Ses senare.

Kommentera inlägget här :