Tandläkaren.

publicerat i Vardag.;
Jag var som sagt i Jordbro idag hos tandläkaren. Jag åkte dit några minuter efter åtta för att jag hade på känn att jag inte skulle hitta dit. Och som sagt - det var lättare sagt än gjort. Min mamma fick hålla mig sällskap genom hela Jordbro centrum. Jag kände mig helt vilsen. Men tillslut löste det sig och jag kom faktiskt upp till personer som jag kännde igen. Väl inne i tandläkarstolen, en halvtimme tidig så fick jag slå mig ned - han berättade lite ny tandläkarinformation och sa åt mig att jag aldrig mer behövde komma tillbaka dit. Jag reste mig upp ur tandläkarstolen och gick ut, fick en stor kram av en tandsköterska som önskade mig lycka till i framtiden och så gick jag ut! Så mötet tog MAX tre minuter mer eller mindre och det var bara att sätta sig på busshelvetet hem igen i värmen.

Men det var skönt att missa dem första lektionerna och bara ta det lugnt med MP3:n i öronen hela vägen hem. Jag kunde ju egentligen inte klaga.

Kommentera inlägget här :