Utvecklingssamtal.

publicerat i Vardag.;

Dagis skall ha ett mitt-terminssamtal om hur Kevin utvecklas på dagis och om hur det går för honom. Jag tror dock att jag fick fel datum av henne - men tiden vet jag och dagen vet jag så det gäller att vara där halv tre varje måndag nu i tre veckors tid. Ha ha ha. Dem påminner säkert en också - det brukar dem vara duktiga på som sagt. Frågan är bara om jag eller Ronnie ska gå. Jag får fråga och diskutera frågan med honom så löser det sig nog. Jag menar; Jag både hämtar och lämnar Kevin varje dag på dagis så att det skulle egentligen inte skada om Ronnie gick dit på ett möte på bara några minuter för att själv få en inblick i hur Kevin har det på dagis. Hmm.. men vi får se hur det blir med den saken.

Jag orkar verkligen inte låta snäll när jag pratar med honom. Måste man göra det? Måste man vara snäll? Många säger att man kan vara snäll för barnets skull. Men inte ens där känner jag att jag vill dra på smilbanden - inte ens för Kevins skull. Om han bara viste hur det kändes för mig; om han bara visste hur jag mår. Det kommer nog ta ett tag innan jag blir snäll mot honom igen. Ett ganska långt tag, troligtvis.

Idag fick jag riktiga hjärtklappningar under svenskan - det är verkligen jätte jobbigt att leva vissa dagar...

Det är synd att vi avslutade vårat kapittel som vi gjorde.
Egentligen är jag inte ledsen över själva beslutet. Jag menar; det var menat såhär.
Men man kunde ha skött det snyggare för allas skull...

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av amna:

darling, du har all rätt att vara jävlig mot honom. det har han förtjänat :)

Kommentera inlägget här :