En kort promenad!

publicerat i Vardag.;
Jag och Pelle tog oss en kort promenad till (nagon som vet namnet pa skiten (questionsighn!)) en park med mosaikplattor overallt, like pa husen, pa taket under tunnlarna man kunde ga i. Och det ar aven den dar snubben som hade gjort kyrkan som vi besokte tidigare i veckan. Skitmysigt hade vi det, synd bara att min kamera gick sonder mitt under promenaden. Men jag hade i alla fall tur da jag fick dokumentera utsikten innan den slog i backen. JA JAG AR KLUMPIG. Hur som helst, i morse precis nar vi gick sa osregnade det verkligen. Vagarna fylldes av stora vattenpolar pa bara nagra sekunder och det var omojligt att ta sig fram pa gatorna. Sa vi passade pa att ga in pa ett cafe och at lite frukost. Nar vi var klara sa hade regnet upphort och innan vi kom upp till parken (vilket tog langre tid an forvantat) sa hade regnet upphort. Innan vi kom fram sa hade vi stralande solsken och svettades skiten ur oss.

Nar vi hade sett klart allt , vilket resulterade i en javla massa trappor, en fotbollsmatch och varldens basta utsikt, sa gick vi ner mot stranden. Vi gick under triumph bagen som aven spanien hade, vi gick i over fem timmar innan vi hamnade tillbaka pa la rambla. Helt amazing. Jag har till ock med doppat mina fotter i havet. Hur coolt ar inte det. Synd bara att vattnet ar sa javla stromt, annars hade jag helt klart badat.

Sa i snitt sa har vi gatt 1,5 mil jag och Pelle. Det var skont att vi inte var fler, for da kunde vi ga i varan egna takt.

Ikvall ska vi till en park dar dom har fontan-forestallningar. Sa det blir nog blott idag ocksa, och i morgon ska vi till en skola och ata dar, samt shoppa upp de sista pengarna innan resan till sverige narmar sig. En hel dag kvar i Barcelona och bara nagra dagar kvar innan jag far traffa Kevin och Sebastian igen.
Mina prinsar.

Igar var vi pa irishpub igen. vi gillar verkligen den pubben. Manniskorna dar ar mer personliga och oppna med sina liv, sa igar traffade vi tva hollandare, luuk och en kille till vars namn jag fan inte kan fa fast i huvudet. Dom sag bada ut som smurfar, mer eller mindre- eller nagonting taget ur en sagan om ringen triologi. Ha ha. Men dom var hur sota som helst. Vi gick med dem och holl i armkrok sa att inte stadens horor skulle komma upp och erbjuda dem sig sjalva. Luuk was like, "okej, is she a hoe!" Im like, "no. I think shes just a normal turist!" He is like "oh, okej... but what about her than!" , "no thats just a person like you and me, luuk!" "Oh, i see. But that girl than, with tons of makeup!". "Well.. yea, she looks sheap!" Hahahaa. Efter det sa trodde han att alla svarta med stor rumpa och mycket smink var horor.

Ingenting verkar vara forbjudet i barcelona.
Pusskalas.

Kommentera inlägget här :