En ren fläck på rutan.

publicerat i Vardag.;
Jag satt helt fokuserad på en fläck i bussen. Den enda lilla pricken, inte större än min pupill, som man kunde se ut klart när bussen passerat muskötunneln. När ljuset väl kom så var allt i blur, förutom denna lilla prick där man kunde se allt i klar färg och utan att bara beskåda konturerna. Åkrarna, dom gröna ängarna och alla djur som man såg utanför sågs genom denna lilla prick. Jag har blivit förälskad i muskö. Så fort jag har fått ordentlig inkomst och körkort så ska jag kolla på hus där ute. Det är hur mysigt som helst. Och jag känner att jag behöver komma bort lite från nynäs, om bara en liten bit. Från korsvägen på muskö är det ändå 3,3 mil till nynäs.
Så det är ett lagom avstånd!

Nylund har lovat att övningsköra med mig också.
Tack snälla, hjärtevän!

Risken finns att pappa kommer sakna sin "morfarstund" med Kevin varje dag när han hämtar Kevin från dagis. Dom umgås i ungefär 40-50 minuter innan jag hämtar Kevin och cyklar hem. En lagom tid för Kevin och morfar att hinna mysa, äta glass och lite mellis på. Pappa har som sagt alltid önskat en son, så han skämmer bort Kevin extra mycket så fort han får chansen. I morgon ska min kära far åka ner på stan och kolla in skor till Kevin också. Så söt han är - Kevin har nämligen tjatat om att han har haft för små skor ett tag den stackaren!

Jobbet då; idag gick det jätte sakta.
Vi har hunnit med att äta mjukglass X antal gånger under dagen. Gästerna som har kommit har bara käkat lite snabbt och stuckit sen. Strax över femtio lunchgäster tror jag vi hade. Skit trist när det är så få. Men som sagt, sommarperioden håller på att dö ut, och nu är det nästan bara de boende på ön som får verksamheten att gå runt. Och hela sommaren som har varit full fart, och när jag kommer så är det dött. Därför valde jag att sluta tidigare - så att Kevin får sova hemma med mig istället för hos mamma och pappa. Jag vill som sagt ha någon att mysa med. Plus att jag får min tid på morgonen med Kevin så att vi får in en rutin! Finns inget bättre.

I morgon är det vanliga tider igen, som hela veckan igenom. Och på fredag är jag ledig, skönt. Då ska jag mysa extra länge i sängen med Kevin!

Puss & Kram.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av M:

Ditt jobb låter jävla nice gumman =D e så glad för din skull!

Kommentera inlägget här :