Mickrums brygga.

publicerat i Vardag.;
Fyfan va roligt det har varit idag.
Jag har fått tagit hand om butiken hela dagen. En liten livsmedelsbutik med mjölk, bakelser, skithuspapper, läsk, glass och en massa godis! Tro det eller ej, men priserna printas in i huvudet ganska fort. Asbra ju! Jag har staplat läsk till förbannelse, gjort massa mjukglassar då det har varit mjukglass som har gått åt mest, serverat mat, stått i macken och tagit hand om den, diskat, plockat disk, snackat med en massa människor och typ lärt mig jätte mycket nytt och fått mängder av nya intryck så nu  blir det en tidig kväll och sen blir det sängen. I morgon jobbar jag 10 - 20:30. Det ska bli kul att få jobba lite kväll och se hur det är. I helgen ska jag försöka sova över på Muskö någonstans - så att jag slipper åka hem - då jag ska jobba till 01:00 på natten under lördagen om jag kan stanna så länge. Men varje dag börjar jag jobba klockan 10 - så det är skönt. Förutom på lördagen då, då jag börjar klockan 14..!

Nåväl, nog om jobbprat.
Kevin ska sova hos mamma och pappa i morgon, så jag måste packa lite kläder till honom. Så ska han direkt till dagis på onsdag och så hämtar jag honom där efter jobbet klockan halv sex. Han var jätte duktig i morse för den delen när jag lämnade honom. Han bar sin ryggsäck helt själv och gick utan problem fram och lekte med alla barnen! Jätte duktig kille jag har alltså!

Jag är så stolt.

Tack snälla mamma och pappa för att ni ställer upp och tar Kevin när jag är upptagen.
Jag älskar er.

Kommentera inlägget här :