Snabb uppdatering.

publicerat i Vardag.;
Hejsan hoppsan.
Jag har några minuter hemma hos papps innan jag måste springa vidare ner till dagis.
Idag var det lite folk i restaurangen på stormogården, vilket fick dagen för oss arbetare att gå reaaaal sloooow.
Jag stod mest i disken och öste på med vatten, (mest på mig själv) över tallrikarna och alla kastruller, glas och bestick.

Igår började jag läsa en ny bok; "Konsten att vara snäll" LÄS DEN!
Den är skit bra och beskriver väldigt vanliga situationer - och om man verkligen är snäll eller gör det för sin skull mer än för andras. Mycket speciell måste jag säga att den är, men väldigt intressant och man börjar se nya möjligheter i vad snällhet är! - Tummen upp! -

Hur som helst, ikväll blir det nog lugnt, jag är helt slut och känner att ett lov verkligen skulle sitta på rätt plats nu. Tack och lov för att det är redan nästa vecka, måste jag säga. Slippa gå upp tiiiiidigt och gå och lägga sig innan bolibompa! Igår skule jag ha gått över till en granne men jag kände verkligen inte att jag hade någon ork att vara social. Jag har även fått erbjudandet om middag där idag, men njaa... vi får se.

Kalla mig gammal, men jag är såååå trött om dagarna att jag lika gärna skulle kunna sova hela dagarna igenom, kanske vitaminbrist - kanske ovana vid tidiga mornar nu efter förkylningen... eller kanske för få sovtimmar på natten? Who knows?

Puss och kramkalas.

Kommentera inlägget här :