Nyttig.

publicerat i Vardag.;
Istället för godis så sitter vi och knaprar på morötter, jag och Kevin. Och tro det eller ej, men nu redan efter bara några dagar så känner i alla fall jag mig mycket nyttigare. Kevin vet jag inte vad han tycker om saken, förutom att han tycker att morötterna är hårda att bita i. Men det ser ändå ut att fungera för oss två. Plus att man inte går och skåprycker lika mycket som innan. Det ena utesluter det andra, det är uppenbart. Nu har jag ju lovat mig att börja springa också. Vi får se hur det går med det nu i början, men till sommaren så ska det absolut vara igång! Jag måste verkligen röra på mig mer och få tillbaka min kondition som jag förlorat någonstans. Jag ska bli jätte nyttig och nå flera mål innan jag slutar skolan. JAG SKA i alla fall springa runt utan att flåsa som ett djur när vi åker till Spanien i vår med skolan. Jag ska hinna se allt som är sevärt! Underbart.

Morötter istället för godis.
Vatten istället för mjölk och saft.
Knäckebröd istället för vitt bröd.
Olivolja istället för smör eller annat matfett.
Grönsaker till all mat.
Laga mat från grunden och hålla koll på vad man lägger i.

Små förändringar med stora resultat är allt som krävs.
OCH MATEN BLIR MYCKET GODARE.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av A:

Jag saknar dig!

2:a kommentar, skriven , av anonym:

olivolja kan ge ganska äcklig smak på vissa saker.. rapsolja är bättre att steka i, smakar mer som smör...

3:e kommentar, skriven , av Ida www.gotteochvi.com:

JA, MATEN BLIR BETYDLIGT GODARE!



SEN KAN JAG TIPSA OM NÖTTER, ETT PERFEKT SÄTT ATT FÅ I SIG LITE EXTRA FETT -SOM SÅ MÅNGA GLÖMMER BORT ATT ÄTA! HUR GOTT ÄR INTE T.EX. VALNÖTTER?! SM SNACKS, I SALLAD OSV.



FORTSATT TREVLIG DAG ÖNSKAR

www.gotteochvi.com

Kommentera inlägget här :