Arbetsförmedlingen

publicerat i Vardag.;
Godmorgon.
Jag förstår inte hur jag har ork att vakna nu. Det var min mobil som väckte mig - av den enkla anledningen att jag ställde klockan igår. Men fy, jag gick och la mig alldeles för sent, och jag somnade ännu senare. Vad är det för fel på mig egentligen. Jag visste ju att jag skulle gå på arbetsförmedlingen idag mellan 9-16. Men jag antar att jag vägrade insé det. Allt som händer före nio på morgonen kommer jag inte ihåg. Det är en skriven lag, baskemig.

Jag har beslutat mig för att söka minst ett jobb om dagen, i minst tre olika orter.
Så here we go.

Jag börjar dock med mitt beslut när jag kommer hem. För nu är jag alldeles för trött för att orka fokusera på arbete, text och siffror. Inte för att det blir bättre eller så när jag kommer hem; för då kommer jag säkert att däcka. Men, i morgon kanske jag börjar... eller jag har i alla fall som mål att börja nu i veckan.

Tjingeling.

Kommentera inlägget här :