En visa jag inte vill vänja mig vid, så sluta!

publicerat i Vardag.;

Alltid samma visa.
Varje morgon ska jag vakna av ett sms eller två som kommer in på mobilen alldeles för tidigt. I detta fall kom första in på mobilen klockan fem på morgonen (hur tänker man) och det andra kom in strax efter sju, (hallå). Båda var från random nummer som jag nästan aldrig snackar med. Så, ehm, ta inte illa upp nu, men glöm att jag svarar på era sms när ni inte visar någon respekt. Det är en sak om jag har kommit överrens med någon om att väcka mig, men att bara skicka iväg sms så tidigt på morgonen är respektlöst. Klockan åtta fick jag ännu ett från Kevins bästa kompis mamma som frågade om jag ville hänga med ut och bada. Jag kände mig lite smått sugen på erbjudandet, men innan jag hunnit svara så låg jag och sov igen. Kevin och jag gick med andra ord upp nyligen.

Snart ska jag med Johanna till akuten. Ska bli skönt att umgås lite med henne, trots att det bara är för några minuter.
Innan hennes jobb börjar klockan tolv. Vi har mycket att snacka om hon och jag.

Men nej, om man skulle ta och göra sig i ordning så att man kommer iväg.
Puss&Kramkalas.

Kommentera inlägget här :