Planeringen för dagen.

publicerat i Vardag.;
Godmorgon i blåbärsskogen.
Idag har jag lite småplaner, frågan är bara hur dom ska utföras. Jag måste hem till mamma och pappa men kan inte ta cykeln då jag ska ta med mig Kevins barnvagn hem. Det låter ju skönt att gå tre och en halv kilometer över till mina föräldrar; om man hade varit ensam om den saken! Kevin där emot är inte lika på, och får vägen att kännas som en evighet. Jag vet - med tanke på att vi har gått hela vägen några gånger utan hjälpmedel. Plus att allt ska tittas, kännas och smakas på, från hans sida såklart.

Sen ska jag försöka ta mig hem och städa klart som jag verkligen har lovat mig själv. Jag ska också ta och äta glass med nylund, köpa lite småsaker i affären och sno med mig mammas nya busskort så att jag kan ta mig någonstans. Hon kommer ändå inte att åka någonstans förrän nästa vecka. Så då berör det inte henne att jag tar hand om det ett tag!
Kevin somnade som sagt klockan sju igår kväll. Jag hade fått räkna med att gå upp runt sex, halv sju i morse för att påbörja min dag, men tji fick jag när ungen valde att sova till strax innan nio! Jag älskar mitt barn som oftast, och detta är en av anledningarna; han är en sjusovare!

Nej, om vi ska komma någonstans idag så måste vi nog börja röra på oss.
Puss&Kram.

Kommentera inlägget här :