Regn.

publicerat i Vardag.;
Regn, regn, regn.
Jag borde ha förstått att det regnade så mycket att man egentligen skulle stannat hemma och bara borrat ned sitt huvud i kudden, och ha kroppen under täcket hela dagen, och samtidigt sällskapa med en trevlig film. Jag har fortfarande guldkompassen som jag måste se om inte annat. Men jag skulle aldrig kunnat lämna Elin själv i butiken. Så kul som vi alltid lyckas ha tillsammans, för att fördriva tiden. Och idag sålde vi våran vän, ormen som har varit med på våra studsbollslekar. Sorgligt. I morse när jag kom till jobbet så hade det regnat så mycket att jag droppade. Håret droppade, byxorna rann och tröjan var dyvåt. Jag hade ett par torra byxor på mig, men ingen extratröja illa nog. Då fick jag springa över till Get Dressed och införskaffa mig en tjocktröja och en t-shirt. Jenny var så snäll och hjälpte mig.

Ovanligt många var det trots detta som kom och handlade. Riktigt bra gick affärerna idag. Mycket bättre än igår, när det var sol. Så vi har i alla fall varit sysselsatta jag och Elin. Och idag gjorde en liten studsboll det största jobbet att underhålla oss. I alla fall den sista timmen. Riktigt kul.

Annars har det inte hänt mycket.
Fick mat från mamma och pappa. Kevin hade redan ätit middag där när jag hämtade honom. Så då var det bara att ta  hem honom och lägga i Cars i dvd;n. Så nu är han fullt upptagen med att kolla in den filmen ännu en gång. Den har gått på de senaste dagarna nu, om och om igen.

Kommentera inlägget här :