Jävlabajsdag.

publicerat i Vardag.;

Idag är en sån här dag;
Jag skriver en mening. Läser igenom den, tänker till och raderar den. Jag får ingen ranson på mina tankar. Det känns liksom inte som att jag kommer till någonting med det jag tänker på. Och värst av allt är att ingen har svaren på alla mina frågor. Det är bara jag som kan gå in i mig själv och svara på dom. Men det är så jävla svårt... can someone help me find out what's wrong? Idag har verkligen varit en sån där tänka till dag...

Jag tänker men kommer ingen stans.
Ska jag flytta, egentligen vill jag bort från nynäs.
Jag skulle vilja återuppta något nytt som studier, bo i ett litet skitboende och bli överröst av läxor.
Jag vill bli någonting, jag vill bli någon.

Jag är mamma, syster, moster, kusin, dotter, nyexaminerad student, vän, hemmafru utan man, singel och snigel. 
JAG VILL VARA NÅGON.
Tell me, var köper man en karriär- som inte innefattar uppgifter som att
- dammsuga.
- gnugga disktrasan mot diskbänken.
- diska.
- bädda.
- tvätta.
- ... ni fattar principen. Saker jag gör varje dag; vill jag inte göra.


Tack Alexandra, för att du tycks förstå min hemska vardag som nu mer går på rutin.
Jag älskar dig för att du vet vad jag går igenom.


I dont always look this serious.


I dont always look this glad.

RIGHT NOW. I AM PRETTY SAD.

Kommentera inlägget här :