Arbetsförmedlingen.

publicerat i Vardag.;
Jag var på arbetsförmedlingen. Fick tala med en arbetsförmedlare via tv/telefon, mycket underhållande och mycket trevlig var hon. Jag tror att det är henne som jag ska fortsätta prata med. Talade med henne i ungefär en halvtimme. Det var riktigt roligt måste jag tillägga. Anna fick jag springa till då det tåget som jag skulle åka med kom in precis i samma veva som jag hade sprungit upp på perongen, men vi tog oss ner till stan i alla fall. Och Louise mötte upp oss vid arbetsförmedlingen som planerat. Hon fick agera barnvakt.

När man skulle scanna in ett ID - så hade jag bara mitt första ID till hands (det gick ut för närmare ett år sedan) men jag sa ingenting. Bilden som visade mig var en bild från när jag var tolv / tretton år gamal! Lite roligt måste jag medge att det var med tanke på att ingen kommenterade något. Å andra sidan så har jag inte åldrats så mycket sedan dess. Den enda skillnaden nu från då är att jag ... ja. Nej ingen skillnad egentligen.

När vi hade fått intyg att jag var ansluten till af's hemsida så gick vi till kommunen för att få mer information om där - hur jag kunde gå vidare på bidragsfronten. Jag planerar som sagt inte att vara arbetslös vidare länge. Det har jag varken ork eller råd med. Plus att mina fyra väggar här skulle driva mig till vansinne.

Men nu har jag varit där, ska tillbaka nästa vecka också på något "introduktionsmöte!".
Jag är en aktiv arbetssökande ungdom som har fasnat i arbetslöshetsträsket.
Lucky me.

Kommentera inlägget här :