Doktor Kevin till er tjänst.

publicerat i Vardag.;
Kevin är fortfarande vaken. Han har fått en sockerkick efter att ha hittat O'boy paketet. Helt pudrig runt munnen, helt pudrig på kläderna men med ett leende om läpparna så kom han inspringandes till mig lite tidigare i kväll. Han har tur nu när jag är sjuk, då jag passar på att skratta med honom. I vanliga fall så hade jag jagat honom runt hela lägenheten - lagt honom i sängen och kittlat honom tills han inte kunde stå längre. Eller i värsta fall, lagt honom i sängen och tvingat honom ligga kvar där tills han blev snäll igen. Men egentligen? Vem tog inte O'boy paketet eller vaniljsockret när man var liten? Det var ju så gott ju! Galet. Ha ha. Sen hittade han självklart chokladen som Emelie lämnat kvar här, samt chipsen vi käkade igår. Nej, inget lördagsgodis för min pojk på lördag minsann.

Han har i alla fall lekt doktor med mig som sin patient.
- Han har gett mig varmt vatten så att min hals ska bli bra.  Inte drickbart vatten; nej det är dumt!
- Han har matat mig med chees ring's som medecin.
- Gett mig lite choklad och sagt GAPA NU MAMMA och tryckt in en halvsmält fingervarm chokladbit i min mun. Därefter la han till ordet "mmm" för att jag skulle förstå att det kanske var gott... "Mm, tack!"
- Han har slagit mig i ryggen när jag hostat.

Min prins anstränger sig verkligen när jag har det svårt.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

haha vilken sötnos :D

Kommentera inlägget här :