Faller. Tvivel. Stackars . Timglas ...

publicerat i Musik;

Det finns få saker som får mig att tänka till, riktigt sådär jobbigt djupt som man egentligen vill undvika tänka.
Lars lyckas, för en sak är Lars Winnerbäcks texter i hans sånger.  Hur kan man ha så mycket tankar om folks vardag - någonting man ser och hör varje dag - någonting man ser som en vardag ser Lars som en konst. Jag vill ta del av den konsten, vilket jag gör när jag lyssnar på hans låtar , om och om igen. Ibland byter jag låt för att variera mig. Men oftast hamnar jag kvar på en och samma, som jag lyssnar på tills jag lär mig den.

Nu så sitter jag uppe alldeles för sent igen. Men jag har för många tankar i huvudet för att få ro, trots att ögonen tåras av trötthet - eller av min tankegång? Ibland är det svårt att veta vad man vill av sitt liv - vem man är och vem man kommer bli. Och Lars gör det inte lättare med sin musik. Men han underlättar vardagen.

Jag måste bara få säga att jag älskar Lars och hans konst till musik.
Stor kärlek till honom.

Kommentera inlägget här :