Mamma, Alexandra jobbar. Kom och titta.

publicerat i Vardag.;

Kevin väckte mig i morse, halv elva.
Jag vet! Dum tid att vakna på när man har barn. Men Kevin är ganska självständig och klarar sig själv på morgonen om jag ger honom frukost. Jag personligen kan inte äta frukost så tidigt på morgonen som han. Men i alla fall.
I morse var en annorlunda start på morgonen. På något sätt hade han tryckt på tv 4+ eller sport där Alex stod och tjatade ut till Svenska folket. Han bad mig komma upp ett antal gånger för att se att det verkligen var Alexandra på tv:n och ingen annan! Jag sa att jag hade sett programmet tillräckligt många gånger för att kunna replikerna utantill. Och jag berättade att jag litade på honom.
Han stod ute i vardagsrummet medan jag låg och sträckte på mig och in till mitt rum hörde jag hur han pratade med TV:n.
"Hej...
HEJ, VAD GÖR DU ?
Alexandra vad gör du därinne?
MAMMA - HÖR DU? ALEXANDRA PRATAR TILL MIG - HA HA HA, knasigt va?
"

Snälla hjärtat. Ta eftermiddagspassen from now on! ;)

Kommentera inlägget här :