Min bästa kompis - och jag.

publicerat i Vardag.;

Kevin har somnat och jag antar att jag inte kommer vara så långt efter honom på den biten. I morgon bitti är dagis stängt och skolan har inte längre något krav på mig. Med andra ord så är jag ledig därifrån i morgon också. Ska bli skönt att få sova ut , utan avbrott i morgon. Men trots det så tippar jag på att jag kommer vakna klockan sex, av ren vana och titta på klockan för att sedan vända mig om, le lite och njuta av att jag inte behöver gå upp. Kevin sträcker ut sig i min säng, mysigast är det när han håller på att vakna i morgon bitti, när man omfamnar honom och ligger, myser och småpratar innan han blir vild och ska göra allt på en gång. Jag kom på en sak idag. Han är verkligen min bästa kompis; Kevin. Det finns ingen som jag berättar och pratar så regelbundet med som honom. Mjo, det skulle vara min mamma då, men hon får ändå inte reda på allt för mycket om mitt liv. Inte som Kevin, som lever mitt i det. Jag vill inte ens tänka på den dagen när han är mogen nog att förstå allt jag berättar för honom - och när han för det vidare på dagis eller till andra kompisar.
Oh-ow.

Kommentera inlägget här :