Sjuk som...

publicerat i Vardag.;
Jag är dödligt sjuk. Fick inte fram ett ord de första tio sekunderna när jag ringde dagis.
"He.. *harkel* HE.... *Host host* Heeeeej, det är ..."
"Hej Denise! Gud så du låter!"
"Mm, tack!"

Så jag och Kevin blir hemma idag då han är minst lika sjuk som jag, om inte värre. Nej, jag tror visserligen att jag vinner där! Men det ska inte hindra mig från att göra en massa ärenden nere på stan. Arbetsförmedlingen ska jag på först. Förhoppningsvis är arbetsförmedlingen bemannad idag så att man kan gå dit och sätta sig och få hjälp. Det behöver jag verkligen.

Nummer två blir att starta igång Alfakassan, så att jag kan få in lite pengar nu under tiden som jag är arbetslös. Det känns värst; att behöva leva på bidrag. Men förhoppningsvis blir det inte allt för länge. Förhoppningsvis får jag ett jobb som jag kan börja på ganska snart. Annars dör jag;
- dels av uttråkning.
- av depression
- av pengabrist.

Kommentera inlägget här :