Skansen på fredag.

publicerat i Vardag.;
Kevin blev överlycklig när jag sa att vi ska gå på Skansen på fredag med mormor.
Mamma ringde mig tidigare idag och frågade vad jag skulle göra i morgon. Guldfiskminne som hon verkar ha så fick jag påminna henne om att jag ska jobba. Då frågade hon istället vad jag skulle göra på torsdag, och hon fick samma svar tillbaka. Då suckade hon och sa någonting i stil med "jaha, då var det inte roligt längre..." Hon hade nämligen planerat att ta med oss till skansen. Men istället så kom vi fram till att fredag var en jätte bra dag för en skansenutflykt. Så idag berättade jag lite för Kevin om skansen.

Jag; Vi kan se apor där gubben! Vill du se det?
Kevin: Jaaa! Och BJÖRNAR !
Jag: Ja och fiskar!
Kevin: Och Krokodiler mamma? Jag ska bli en krokodil när jag blir stor!
Jag: Ja krokodiler finns det också.
Kevin: Och Spiderman?
Jag; Nej! Du får nöja dig med spindlar, älskling.
Kevin: Aha.. (besviken)


 

Nu har visst mitt troll somnat. Woops - ingen blöja har han på sig heller!
Illa...

Kommentera inlägget här :