Sol, sol, sol! Stay away from me.

publicerat i Denise;
God morgon/ god förmiddag eller hur ni nu vill ha det. Igår var jag, Johanna, Kevin och Calle på niksta. Jag har inte varit där på tre, fyra år tror jag. Länge sedan sist i alla fall. Trots detta så hade inte badplatsen förändrat sig ett dugg. Lika mycket musik från olika högtalare - från alla strandliggare, lika mycket trängsel och lika mycket folk man kände till som alla andra gånger man varit där. Jag tog av mig lite för mycket när jag solade, så hela min rygg är brännd nu. Ingen solkräm eller sololja hade man ju heller. Kevin var man smart att smacka på med massa kemikalier, men inte en själv. Nej nej. Så i natt när jag skulle sova hade jag det inte speciellt lätt. Samma sak gällde när jag skull duscha . Fy tusan, vilket puzzlande det blir när man inte ska få något varmvatten på ryggen. Tack och lov för att man har en kropp som återhämtar sig (rellativt) fort. Så det röda har gått ned till brunt på vissa ställen redan. Så länge rodnaden ger sig, så kan man börja leva igen.

När vi kom hem från stranden så var jag så trött att jag somnade direkt i min utdragna soffa (som nu mera brer ut sig som säng i vardagsrummet) under min takfläkt. Där sov jag tills klockan närmade sig sju och jag tog med mig Kevin ner till pizzerian för lite käk. Resten av månaden är hemlagad mat nu känner jag, detta löfte innefattar juli månad också (inte bara de två dagarna som återstår av juni)! 

Idag känns det som att jag vill gömma mig för solen. Just nu känner jag mig inte alls taggad på att gå ut och glassa i sommarvärmen. Det ska tydligen bli årets varmaste dag idag också... så nja. Jag stannar nog inne. Jag och Johanna kanske ska ner på hamnen sen och käka lite glass. Det är maximal solvistelse för min del känner jag. Annars lever livet som vanligt skulle jag tro. Varken mer eller mindre!

Puss&Kram.



Kommentera inlägget här :