Paintball, stockholm och en liten fika i mitten, någonstans.

publicerat i Vardag.;
God förmiddag allesammans.
Igår hade vi som planerat skitkul. Allas humör låg på topp och adrenalinet pumpade i blodet. Det var länge sedan som jag kände mig så taggad för någonting. Vi var tio pers uppdelade i två lag - och vi ställde oss på varsin sida av paintball-banan. Därefter var det bara att leka odödlig bakom plank och stora cementrör. För fick man en paintball på sig, ja då kunde man som sagt räkna med lite smärta. Jag har ett blåmärke nu dagen efter, inte för att det gör ont eller så - jag ser det mer en påminnelse från spelets gång igår och att vi hade det skitkul tillsammans. Efter några spel så käkade vi lite korv innan vi gick tillbaka till spelet igen. Vi spelade ganska många gånger innan vi tröttnade - kände oss blöta av våtmarken som hade lagt sig på banan och beslutade oss för att åka hem. Kevin sov redan som planerat hemma hos mamma och pappa. Jag lyfte upp honom och tog ut honom i Johanna och Calles bil endast iförd i en blöja och en kortärmad tröja. Han blev lite sur på mig där ett tag, men så fort vi kom hem så lugnade han ner sig, tack och lov.

Igår var jag, Kevin och Johanna ute och cyklade hela dagen. Runt ringvägen och omkring i hamnen. Vi cyklade precis över allt. Så idag tänkte vi fortsätta på den banan.  Sen ska vi hinna med en fika med Anna samtidigt som jag går till arbetsförmedlingen och ska snacka lite med dom, sen ska jag lämna in lite andra papper hos några andra...

I morgon ska jag in till stan och träffa min lilla tjej som jag inte sett på - gud vet hur länge. Senaste gången vi verkligen umgicks var för ungefär två år sedan kanske. Så det ska bli både skönt och roligt att få komma upp och återuppta förlorade år ! Självklart har jag träffat på henne i nynäs, men inte lika ofta som man önskat...

Well. Det här är mina planer för den närmaste veckan i alla fall. Med risk för förändring, som sagt.
Kärlek till er !

Kommentera inlägget här :