Badrummet.

publicerat i Vardag.;
Och så skulle jag bada. 
När jag skulle hoppa i badet insåg jag att ena badkarskanten som står riktad mot handfatet var full av blod. Så jag fick börja med att städa och tvätta rent. Hur kunde jag inte ha sett det? Kanske för att jag sällan kollar ner på mitt badkar? Allra minst under mitt handfat. Men nu gjorde jag det - och puts puts, nu är allt DNA spår från mig, mitt badkar och min kaklade badrumsvägg borta! Hur som helst - nu är i alla fall badrummet rent och fint. För jag kunde inte sluta städa där inne förrän det såg mer än okej ut - så nu är det egentligen bara hallen och sovrummet kvar. Skönt. Nu kan jag i alla fall känna att jag kan komma till ett slut på min städning. Sen är det självklart lite småpyssel i alla rummen, men ingenting som jag direkt störs av - när allt det värsta är borta.

Jag badade tillslut i alla fall. Kevin som är otålig hoppade in och ur hela tiden. Så det blev blött i hallen, köket och vardagsrummet. Ingenting som jag direkt stördes av kanske, när jag lågt varmt nerbakad i ångande vatten. Mina armar ångade när jag tog upp dom ur vattnet - inte ofta jag hamnar i så varmt vatten måste jag erkänna. Men det fick mig att känna smak av den frukt som Kevin bjöd mig på när jag låg där i.

Kommentera inlägget här :