Människa vs. Groda.

publicerat i Vardag.;

I morse skulle jag ju ha varit på arbetsförmedlingen på något - ja vad det nu var? Möte med en arbetsförmedlare, troligtvis? Men min lapp om att ringa återbud hade försvunnit. Jag får helt enkelt promenera dit i veckan om jag får tid över till det. Jag måste till och börja med göra klart här hemma, och framför allt; tvätta. Mitt berg med tvätt har inte blivit mindre, och jag förstår verkligen inte varför? Måste man tvätta för att tvätthögen ska försvinna, alltså?

Jag har fått alla möbler på plats nu. Nu är det röran runt omkring som ska försvinna bara. Och lika som med tvätten, så måste man orka med att ta hand om skiten för att det ska försvinna för huvud taget! Varför har han som skapade människan, gjort det så svårt för oss för? Vi är sakletare och måste ha en massa saker att fylla en lägenhet med. Onödigt. Ge mig papper och penna, skrivbord , tv, dator, säng, kläder, köksartiklar och mat, hygienartiklar - samt tio / tjugo leksaker till Kevin, så har man allt. Vem behöver egentligen fylla ut sin lägenhet med plastblommor? Stenar med ristade bokstäver och former i? En liten skål med huvudvärkstabletter? (huvudvärkstabletterna är bra, men vad fan har man skålen till?)

Åh, allt skulle vara så mycket lättare om jag vore en groda, typ. Men å andra sidan, hur många ungar skulle man inte bli tvungen att se efter då? Jag önskar jag kunde bli en pappagroda i såna fall.

Kvack, Kvack.

Kommentera inlägget här :