Jag avskyr...

publicerat i Denise;
... att alltid vara uppkopplad.

Nu när jag har iphone så känner jag mig mer uppkopplad än tidigare. Alltid online. Alltid tillgänglig. Alltid närvarande. Det känns nästan läskigt hur beroende man är av att veta allt och ha allt ett knapptryck bort. Don't like.

Och vi frågar oss varför vi blir och känner oss mer stressade? Hah! Era mongon alltså. Blame it all on the phone.
Jag är alltid inne på skype. Alltid nära Rumble och Quiz Me. Jag har min blogg ett knapptryck bort och är ständigt på jakt efter nya appar. Jag ligger hela tiden under min lediga tid och försöker slå mina tidigare rekord i temple run. Jag lyssnar alltid på musik med mina hörlurar instoppade i öronen. Jag är avkopplad, bortkopplad och icke närvarande i mitt verkliga liv och allt detta tack vare en enkel uppfinning. Apple, Adroid och Mobilen. Tackar era jävla skapare. Tack för att ni förstört mitt liv... eller gett mig ett nytt?

Kommentera inlägget här :