Jävla parasiter. Jävla självkänsla som låter sig rubbas. Jävla människor som går på skiten.

publicerat i Värt att tänka på.;
Jag har tröttnat. Jag inser själv hur dum jag är som tillåter mig falla dit. Internet är farligt. Speciellt aftonbladets hemsida, expressen och ... ja hela jävla internet. Omedvetet går jag in i någon jävla diet för att slippa gå in i vassen i sommar. Men fuck it. Blir jag fet och tjock så är det väl meningen. Lev som man vill istället för att leva efter speciella ideal.

Jag går hellre runt med:

- En kropp som inte gör ont.
- En chipspåse i handen.
- Tanken om att jag är snygg och ser smal ut.
- En choklad i fickan än en stegräknare.
- En god matlåda till jobbet än en pulverdiet eller chokladbar.
- En lycklig känsla i kroppen.
- En mätt mage.
- Ett snyggt leende.
- En bra personlighet.
- Vetskapen om att man är omtyckt av vännerna.
- Känslan av att vara uppskattad på jobbet.
- Känslan av att vara omtyckt av alla söta barn.
- En kropp som inte är sjuk.
- En mage som inte vill spy hela tiden.
- Vetskapen om att få äta sig mätt varje dag.
- En godispåse på helgen.
- En god läsk när jag är törstig.



FUCK THIS! Älska den du är istället.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Fanny:

Rätt inställning!! :) Det är inget fel med att vara hälsosam, och vill man skippa allt som är onyttigt så är det ju varje persons val. Men det är sjukligt att samhället försöker trycka ner folk så att alla tror att man måste vara på något speciellt sätt.

Kommentera inlägget här :