Onsdag, torsdag, onsdag igen.

publicerat i Denise;
Jag är helt dagvild. Jag är helt snurrig och yr. För mig är det onsdag idag. Jag vet inte vilken dag jag tappade på vägen... eller jo. Måndagen blev en söndag för mig med tanke på att den var röd. Det är ju därför jag ligger en dag efter.

Tack och lov för att jag packat mulleväskan och tagit med den till dagis. För mig var ju mulle först i morgon.
"Ja, är det mulle idag?!" frågar jag när jag kom in på avdelningen och såg alla ha med sig mulleryggsäckar på krokarna. Mest stolt över att jag "kommit ihåg" att ta med Kevins.
"Det är det alltid den här dagen om ni inte fått något brev som säger annat!" Sa en av hans pedagoger.
"Men mulle brukar ju vara på torsdagar", utbrister jag.
"Ja? Och idag är det vilken dag Denise?"
"Onsdag?!"

Barnen som satt och pysslade på ett bord längre bort utbrister;
"Hahaha, nej det är torsdag idag!"
"Är det?"
"Ja."

Där ser man, alltid lär man sig någonting nytt.

Kommentera inlägget här :