Pappa.

publicerat i Kevin 6 år;

När Kevin låg och sov igår fick jag ett SMS av hans pappa som frågade om han kunde hämta Kevin idag och ha honom över natten till i morgon. Jag gick med på detta för att jag visste hur mycket Kevin längtat efter honom. Här om dagen bröt han ihop när jag skulle ta hem honom från dagis då han trott att pappa skulle hämta honom, och man såg besvikelsen i ögonen när det "bara" var jag som kom. Så imorse viskade jag i Kevins öra när han fortfarande låg och sov "Pappa hämtar dig idag på dagis" varav ett stort leende bredde sig över hans ansikte. Så i morse snabbpackade jag kläder och skor till Kevin. Och Kevin själv var ganska snabb och förväntansfull över hans kvalitétstid med pappa.

Själv blir jag ganska depp nu över att veta att Kevin inte kommer komma hem till mig i eftermiddag. Men det är lugnt. Jag får stå ut helt enkelt. Om jag är ledig imorgon från jobbet så får Kevin vara hemma med mig och berätta om allt bus han gjorde med pappa.


Min prins. ♥

Kommentera inlägget här :